torsdag 10 juni 2010

Ny medicin




Jag har nu haft ett uppehåll på min MS medicinering i drygt en månad. Det visade sig att jag fick många olika biverkningar av Betaferon såsom feber, trötthet och konstanta influensa liknande symptom. Min förhoppning var att bli av med biverkningarna men av någon underlig anledning så lyckas jag inte bli av med feber och tröttheten. Detta trots att jag har haft uppehåll i drygt en månad. Nåväl, idag har jag varit hos läkaren och fått ny medicin. Den nya heter Copaxone och den tas med spruta dagligen. Denna ska vara fri från ovanstående biverkningar och det är ju skönt. Dock så har den en annan egenhet. När man tagit sprutan så känns det som man blivit getingstucken eller rejält nässlad. Det svider bra i ca 10min, sedan avtar det. Jag har en hög smärttröskel och Japp, det känns på riktigt! Så nu är det bara att se fram emot att bli getingstucken varje dag. Nu blev ni avundsjuka va? Men men, vad gör man inte för att slippa ett skov.

Nu håller jag tummarna för att febern och tröttheten ska försvinna.

För er som vill lära er mer om MS så finns det mycket information här: http://www.ms-guiden.se

2 kommentarer:

  1. Hållar tummarne for dig.Jörgen & Kirsten

    SvaraRadera
  2. Stackars dig jag hatar getingar!
    Me förhppningsvis gör dessa getingar gott så att du kan vara den vanliga pigga glada Bonny som vi gillar!

    SvaraRadera