onsdag 13 april 2011

Med Pappa på jobbet

I måndags var jag och Alvina med pappa på jobbet. Mamma skulle på någon kurs med jobbet och pappa var tvungen att vara på sitt jobb. Sagt och gjort vi följde med pappa och hjälpte till. Först så skulle pappa rensa ut och städa deras datorlabb. Pappa har massor med datorer på sitt jobb som han mixtrar med. Jag hjälpte till med att dra i sladdar och pela bort alla klistermärken jag kunde hitta på datorerna. Det var roligt. Alvina tittade på film och jobbade inte alls. När pappa och hans jobbarkompisar hade fått ut alla datorer så skulle den komma någon att städa. Då gick vi och fikade istället. Jag drack yoghurt och åt rullade ostbitar. Mumma! Alvina åt en macka och drack varm choklad. Sedan sprang jag och pratade med alla på pappas jobb. Jag vinkade till alla jag kunde se. Jag fick många nya kompisar men ingen av dem ville vara med när jag sprang mellan skrivborden och vinkade och pratade, konstigt.
När jag var på äventyr på hela kontoret så satt Alvina och ritade. Jag är själv lite Indiana Jones och vill upptäcka. Pappa jagade efter mig när jag sprang iväg och det var ännu roligare. Tihi.

Vi middag kom mamma och hämtade oss och jag fick sova i bilen hem. Det är jobbigt att vara på äventyr.

Buskramar Indiana Zachris







Fikapaus.






Alvina äter macka.






Den som får in hela handen i munnen när han äter vinner!






Gott med fika!

2 kommentarer:

  1. Hej på er, Zachris & Alvina!
    Forståt efter att ha läst allt som händer på pappas job,vill ni säkert gärne följa med pappa en gång i veckan,eller?
    Kram Morfar & Kirsten

    SvaraRadera
  2. Det verkar som att vara på Pappas jobb är roligare än att gå på cirkus.
    Hälsning från Farfar!

    SvaraRadera