måndag 13 juni 2011

Astrid Lindgrens värld

Onsdag och torsdags åkte jag och Mamma med mina kompisar och deras Mammor till Astrid Lindgrens värld. Zachris fick vara hemma med Pappa och storebror och jag fick ha Mamma helt själv i två dagar, det är lyx..

Resan dit gick bra vi stannade efter ca 2 h och år frukost och sen åkte vi vidare för att sen vara inne på Astrid Lindgrens värld hela dagen. Det var så kul vi träffade Pippi, Emil, Karlsson på taket, Madicken, Nils Karlsson pyssling mfl.

På kvällen gick vi till våra stugor och fixade och sen lekte vi på lekplatsen. Pizza åt vi till kvällsmat. Somnade gott och sen när vi vaknade så hade vi en hel dag kvar, jippi!!

När kl var 18.30 körde Mamma från Vimmerby och jag somnade inom 5 minuter i bilen. Minea somnade efter ca 1, 5 h. Resan hem gick bra och vi var i Åstorp kl 22.00.

Jag längtar redan till nästa gång vi ska dit och då ska Pappa, Zachris och Oliver också få följa med.
Tack alla som var med!!

Kram
Alvina




På väg...



Frukost..



Tittar på mio min mio ..



Kling och klang

YouTube Video

Malin brottas med Pippi



Klättrar hos Emil



Fika..



Nils Karlsson Pyssling






Minea, Alvina och Jolina



Trötta ben...


Köpte en mysse till Zachris



Pippi mössa till mig



Och Zachris..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar