söndag 19 juni 2011

Flädersaft!

Idag så har jag och pappa plockat fläderblommor. Jag cyklade till skogen men pappa fick gå. Vi hittade massor med fläderblommor. Jag hjälpte till att plocka. Vi plockade över 40 blomklasar. När vi var klara så träffade vi något litet hårigt. Den var snabb och lite larvig, tihi. Det var en fjärilslarv. Pappa plockade upp den på ett blad. Den var söt men jag tyckte den var lite läskig så pappa fick hålla den själv. Vi satte den på ett blad och sedan cyklade vi hem igen. Jag och mamma gjorde fläderbärssaft och pappa fick kämpa vidare i rabatterna som ska bli fina.

Kramizar Alvina.


Fina fläderblommor.

Ett litet larvigt djur. :)
Här kokar vi fläderbärssaft. Visst ser det härligt ut.

Titta på den söta larven.

1 kommentar:

  1. Har ni plockat blommor är det fläderblomssaft ni gör, inte fläderbärssaft.... Det finns ju bägge sorter! Hi, hi. Ville bara vara lite smart! Kram

    SvaraRadera