måndag 13 juli 2009

40års fest!

Då var det dags för 40års fest! 42 gäster på plats! Vi värmde upp med en välkomstdrink. Sprite + Piggelin glass(+Barcadi Razz för de vuxna). Muma! Efter välkomstdrink så blev det mingel och sedan lite lekar. Lek nummer 1 gick ut på att man fick en lista på en i varje par. Vi delade upp lag med två och två. De skulle sedan leta upp vem som var partner med vem och vilken favorit färg partnern hade. På så sätt så fick vi igång att alla pratade med alla. Det funkade fint för det blev ett himla tjöt. ;) Lek nummer 2 var en tipsrunda om mig med frågor om mitt liv 60tal,70tal osv. Där var det en fördel att man var i lag med någon som man inte kände för då hade man större chans att klara frågorna. Det var många luringar bland frågorna och jag lyckades få även de mest garvade inom Bonnylogin att trilla dit. Sedan så blev det mat. Fläskfile och flera olika sallader och olika smaskiga såser. Hjortronsåsen var min klara favorit! MUMMA! Efter maten blev det paket öppning! Tjohoo! Massor med fina presenter fick jag! Tack så jätte mycket! Under tiden som jag öppnade paket så åt vi chokladpudding alla Ditte! Framåt kvällen så åkte groggbordet fram och jag tog befälet över drinkblandningen. Flaskorna snurrade, isen yrde och gästerna njöt. När det mörknade så drog vi igång grillen för en runda nattamat. Mycket mingel, snack och skoj hade vi under denna dag!
Tack till alla gästerna som gjorde detta till ett oförglömligt minne!
Tack till min fantastiska fru som ordnar och fixar åt mig. Vad skulle jag göra utan dig?
Älskar dig!

Välkomstdrink! Patrik och Lennart assisterar, Bonny serverar!

Tipsrundan i full gång!

Spänningen är olidlig. Vem har vunnit?

Fabian och Adam vann inte för de kunde absolut inget om mig, 5 av 20. De kom sist och fick tröstpris för sin undermånliga insatts. Det blir extra armhävningar under hela innebandysäsongen för dem!

Vinnarna! Amelie, Jens & Tilda! 16 av 20 möjliga i Bonnylogi! Inte illa!

Mingel...

Chanette anordnar bergsbestigningskurs med Minea och Alvina.
Hm, kan det vara öl?
Livet efter 40!

Drickapåfyllning! Björn kan alla knep!

Tommy hjälper gärna med till med Öleriet.

Fantastisk mat från Bodils Skafferi!
Till bords!

Har ni sett öppningsscenen i Happy Gillmore så förstår ni denna bilden! Om inte, så se filmen!

Gott med korv framåt småtimmarna.

Radar paret håller ställningarna. Men vad är det för groggbord de har?

2 kommentarer:

  1. Ja det var visst en toppendag.

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till "gubben" önskar fam Ahlin!!!

    SvaraRadera