torsdag 7 januari 2010

Alvina fått pencillin!




I dag fick jag åka till dr Winberg med pappa. Jag vaknade efter en stund när jag sovit middag och hade så ont i mitt öra. Eftersom pappa själv haft jättemånga öroninflamtioner när han var liten så ville han inte ta risken att jag skulle ha ont hela natten. Doktorn tittade i mina öron, kände på min mage och leder så inte det var någon förkylning som satt sig i kroppen. Doktorn kom fram till att det var i mitt högra öra som jag hade en öroninflamtion i. Han skrev ut pencillin och Ipren. När vi kom hem fick jag först en Ipren sen fick jag min flytande pencillin den var rätt god den smakade hallon, det bästa av allt en godis bit när jag varit duktig:)
Nu myser jag i soffan:)

Kramisen
Alvina

2 kommentarer:

  1. Hoppas lilla Alvina blir frisk snart. Många kramar från Farfar, Jag vet att Mamma och Pappa tar hand om sin lilla dotter väl.

    SvaraRadera
  2. Krya på dig snäckan! Tid för en playdate ngn dag? Mamma är kass, hon kan bara på helgerna numera! Hugs Noah

    SvaraRadera