fredag 22 januari 2010

Bättre medicin kommer!




Igår så var jag på läkarkontroll. Det är så att jag fortvarade känner av biverkningar av min bromsmedicin mot MS. Problemet som jag har är att jag har feber mer eller mindre dagligen och det tar musten ur en på lång sikt. Jag fick en ny kur med biverkningshämmande medicin. Nu ska jag ta en Ipren och en Panodil Extend två gånger dagligen plus spruta varanandag för att se om det hjälper. Detta ska jag testa i sex dagar för att se om det hjälper. Om det inte funkar så ska vi prova något annat. Man känner sig som en provkanin.

En glad nyhet är dock att det nu ska komma ny MS medicin i tablettform och det som är bra med detta är för mig inte att det är just tabletter för sprutorna är inget problem för mig. Det fina är att det ska vara färre biverkningar och att de ska vara bättre på att bromsa sjukdomen. Hoppas man får hoppa på det tåget snart!

Här kan ni läsa mer om den nya medicinen: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/merck-serono/pressrelease/view/studie-av-effektiv-tablett-mot-ms-publicerad-i-prestigefylld-vetenskaplig-tidskrift-364071?view_policy=1

3 kommentarer:

  1. Skönt att höra att dom hela tiden gör bättre medicin där det blir mindre bivärkningar och annat skit... håller tummarna för dej att du får möjligheten att testa så fort som möjligt
    :-) /Tanja & co

    SvaraRadera
  2. Hoppas att där kommar fler pengar in till fonden ,så de kan komma längare med forskningen.

    Lycka till tänkar på dig.

    Morfar(Jörgen & Kirsten

    SvaraRadera
  3. Jag hörde talas om de tabletterna för ett tag sen verkar vara mkt bra!
    Hoppas de fungerar bra för dig med.
    Men du handen på hjärtat be dem fixa något för magen med =)

    SvaraRadera