onsdag 5 maj 2010

En dag på lasarettet

I onsdags var jag, mamma & pappa på Helsingborgs lasarett. Jag har ju haft lite ont när jag kissar så nu var det dags för en sjumånaders fullservice med oljebyte och hela kittet. Vi började med att lämna syrran hos Minea så att hon fick ha roligt. På lasarettet så fick jag först en bedövning som gjorde att jag skulle bli lugn. Pha, jag som redan är så cool. Nåja. Den var kul för jag skrattade hela tiden. Man blev lite konstig i knoppen. Sedan fick jag en slang(katet) upp i pillen. Det var sådär men det funkade. Efter det så gick vi in i ett annat rum och mamma och pappa fick skottsäkra rockar men inte jag. Jag skulle vara naken! Man börjar ana oråd. Sedan kom det in 3 andra i skottsäkra rockar. Det var lugnt för de hade inte ens vattenpistoler. Nu så skulle jag få dropp in i urinblåsan tills jag kissade och då skulle de ta kort på mig med en underlig stor mackapär. Konstigt, vad är det för fel på ett vanligt smile? Nåja jag tröttnade när vi var klara för jag mådde inte så bra av bedövningen. Lite ledsen i ögat får man bli även om man är cool. Jag slocknade i vagnen och mamma och pappa gick en runda på stan. Utvilad och glad igen så var det dags att träffa en ny doktor. Hon var ännu konstigare. Först plockade hon fram en filligrunka som hon geggade ner med något kletigt mojs. Sedan kletade hon ner mig på olika ställen och tryckte på knappar och även hon tog kort. Hon sa att det var ultraljud men det var en filligrunka det lovar jag. Hon hade fina glasögon som jag tittade på så jag var lugn och glad. Det var nästan som en liten massage med bodyskrubb. Jag bara låg och softade och mös. Nu väntar vi på provsvaren och hoppas att allt är bra.

Kramizar från en nyservad Zachris.


Jag fick en stor säng!


Jag är redo för undersökning.
Jag fick bedövningsmedicin som gjorde att jag såg rosa grodor och gula elefanter. Det kan ha varit mamma och pappa men det kvittar för roligt hade jag!


Efter min första fylla så däckade jag och sov ruset av mig. Hick!

3 kommentarer:

  1. Ja nu får vi hoppas att Zachris blir bra.
    Han ser ju så glad ut när han sitter i den stora sängen.

    SvaraRadera
  2. Lillgubben! Det kommer säkert vara glada svar. Kram

    SvaraRadera
  3. Du är så god och söt,altid glad,så du måste vara frisk.

    Kram Morfar & Kirsten

    SvaraRadera