torsdag 17 februari 2011

Se upp för Sjukhus!

Idag har jag varit på Helsingborgs Lasarett. Det var en dag med blandade upplevelser. Jag skulle röntga njurarna eftersom att jag haft urinvägsinfektion flera gånger. Det var bara för att kolla att allt funkar som det ska.
För er som har föräldrar som säger att ni ska åka dit så var beredda! Det händer läskiga saker där. De som bor där har alla vita kläder och hittar på konstiga saker. Det är de ni ska se upp med. De sticker nålar i er! De har massor med konstiga mackapärer och filigrunker! Fast när allt var klart så var de snälla och gav mig en nalle. Konstigt.

Kramizar Zachris!




Först fick jag stora konstiga plåster både på armen och på handen. Mamma och Pappa sa att det var bedövningsplåster men jag vill inte bli döv så jag gjorde allt för att få bort dem men det gick inte. :(



Nu var jag lite sur så jag kämpade emot på vågen. Vikt är inget som man vill tala högt om. Det är faktiskt väldigt privat.


Systern satte binda runt handen så att jag inte kunde ta bort plåstret. Det gick bra att leka med den fina tågbanan ändå.



Sedan skulle de spruta in radioaktiv vätska i mig! Inte en chans att jag ska bli självlysande! Hur ska man kunna sova då? Här gällde det att göra allt man kunde för att de skulle misslyckas. Mamma blåste såpbubblor och systern bjöd på piggelin. Pappa höll mig i ett järngrepp. Pappa är nog stark som Bamse så jag förlorade. Nästa gång ska jag ha med egen dunder honung!

YouTube Video

Jag hade varit duktig så jag fick äta Krockofanter. Det var gott!



Sedan skulle jag leka lite för att tiden skulle gå. De hade en rolig gunghäst!



Det fanns massor med leksaker men det var roligast att klättra på elementen. Hehe!



När jag kom in på röntgen så sov jag som en stock. det var bra för här skulle man ligga helt stilla. Det fixade jag galant!



Mamma var lite orolig. Jag vet inte varför. Jag sov ju så gott.



Sedan sov jag i över tre timmar. Det var skönt efter denna persen. Titta vilken fin nalle jag fick!

3 kommentarer:

  1. Så duktig du har varit i dag Zachris idag, du är värd en bamsekram eller flera, här kommar många i allafald från Morfar & kirsten

    SvaraRadera
  2. Vad glad man blir när man kollar här. Hälsa dom små vilddjuren. /Onkel Johan

    SvaraRadera
  3. Så duktig du är Zackris.. hoppas nu att alla prover är bra :) kramis Tanja

    SvaraRadera