fredag 5 juni 2009

Att Vara Hemmapappa...

Idag så skulle Ditte iväg på Möhippa så jag fick ta ledigt från jobbet och vara hemmapappa. Efter att ha skickat iväg Ditte på möhippa och Oliver till skolan så satte jag igång. Jag värmde upp med att slänga in lite tvätt i maskinerna. Sedan så bäddade jag rent i sängarna. Alvina hjälpte till med att både hoppa i sängarna och dra i täckena. Det tog dubbelt så långt tid att får hjälp av Alvina men var mer än dubbelt så roligt. När vi var klara med det så blev det en runda med gröt för Alvina och sedan ut i vagnen. Efter en runda trilskande så slocknade hon till sist. Dax att tömma tvättmaskinen och hänga upp. Jag kämpade vidare med mitt hemmapappande och städade toaletterna och därefter damsugade jag hela huset. Detta lyckades jag bli klar med medans Alvina låg och sov. När Alvina vaknade så var det dax för lite mat och sedan hämtade vi Oliver på skolan. Nu var det dax för den stora hemmapappa utmaningen. Vi begav oss ut på Familia i värsta Ditte andan! Vi bytte ett par skor till Alvina som var för små till en annan modell. Vi bytte ett par byxor till Oliver som hade gått sönder. Vi köpte 2 par foppa tofflor. Ett par till gröna Oliver och ett par Rosa till Ditte(Överaskning). Sedan så köpte vi ett par nya fotbollsskor till Oliver. Under tiden på Familia så smög vi in på Mc Donalds och åt lite. Alvina var minst lika glad som Oliver. På vägen hem från familia så fick vi stanna till på OJ och shoppa lite mat till Oliver som ska på Strövarläger på Lördag. Väl hemma, helt slut vid 19:30 var det bara på med pyjamas på Alvina och fixa välling. Hon slocknade omedelbums. Nu var det bara att på det igen för mig. Vi skulle packa inför Olivers läger. Jag och Oliver samlade ihop kläder, sovsäck, liggunderlag och diverse annat som han skulle ha med. Nu är klockan 22:00 och jag är klar med alla bestyr. Phew. Det är tufft att vara hemmapappa. En eloge till min underbara fru som orkar med detta varje dag! Kan man annat än älska en sådan fru? :)

Nybäddat på Olivers rum.
Gnistrande rent badrum.
Alvina Trummar loss!
Oliver i sina nya snygga jeans!
Mums vad gott det var med cola!
Oliver visar stolt upp sina nya Fotbollsskor.
Hela shoppingskörden!

2 kommentarer:

  1. Men Bonny då!
    Snart är du i klass med mig när det gäller shopping!!!

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt inlägg! Med betyg godkänt får du för hemmapappadagen! =)

    SvaraRadera