torsdag 18 juni 2009

I dag har jag träffat min bästis hela dagen!

I morse när jag vakande så hoppades jag att jag skulle få träffa Minea, jag frågade Mamma och då sa hon: -Sen ska vi träffa Minea. När kl var 8.45 skulle jag ner till BVC och träffa Helen, hon skulle titta på mina fötter som jag har fått lite konstiga prickar på. Hon kunde inte säga vad det var men trodde det förhårdnader från där skorna suttit. Mamma tycket inte detta så hon var skeptisk men vi får väl se om de försvinner. När vi kom hem hade Oliver vaknat och tittade på tv, det är lite konstigt han är hemma hela tiden och har sommarlov, tänk när jag får ha det...
Sen kom Minea äntligen, jag blev så glad och kramade henne jätte mycket hon gillade inte detta lika mycket som jag. Men jag kramade ändå. När vi lekt inne ett tag så ville våra Mammor gå en runda, och vi blev glada för vi tycker om att sitta i vagnen då får man ju mysa och ha nappen.

Jag somande nästan direkt men Minea höll sig ett tag till. Men hon somande också innan vi kom hem. Mamma började då göra äppelskivor, det är ett dansk recept på små runda bollar som är gjorda på pannkaks smet. Minea vaknade lagom tills de var klart och hon gillade verkligen det. Jag vaknade senare, Mamma lurar inte mig jag gick raka vägen fram till diskbänken och pekade på "kankakorna" det är så gott så jag fick också. Sen gick vi ut igen vi lekte lite sen hittade vi det stora berget som vi har i vår trädgård vi klättrade och hade skoj och hittade även vatten som vi kunde plaska i. Vi fick blöta ner oss och det tog inte lång tid innan det var gjort. Efter det blev det studsmatta i bara blöja och jacka och mössa vi såg ganska roliga ut. Sen blev det lite lek inne igen. Nu sover jag snart efter en lång och rolig dag.....Oliver har varit i väg och umgåtts med Niko, Fabbe , Rikard hela dagen och på kvällen tränade han fotboll.

Kramisen
@lvina



Vi hjälpte Pappa att klippa gräset...


Vi bestiger berg..


Vatten är roligt...

Minea gillar det också..

Nöjd....


Och så studsa vi lite...


jippy... va roligt vi har.

3 kommentarer:

  1. Hallå snyggingar! Det ser ut som att ni haft en overall shysst dag tillsammans! Kan ni tänkas vilja hänga med mig också någon dag? Även om jag inte riktigt når upp i er liga än? =) / Noah

    SvaraRadera
  2. VILKA HÄRLIGA SOMMARFOTO!

    SvaraRadera
  3. Låter som ni har haft en super mysig dag..
    lite avis blir jag faktiskt //Tanja

    SvaraRadera