onsdag 3 mars 2010

Zachris på sjukhus på sin 5 månadersdag..

Jag har varit förkyld några dagar och inte blivit bra. Idag har vi varit på akuten med mig. Jag har hållt mamma och pappa uppe inatt med mitt hostande. Mamma och Pappa trodde att det nog kunde vara krup eftersom storebror har haft det och vet hur det låter. Så på min 5 månadersdag var det bara att åka till akuten i Helsingborg eftersom vår egen husläkare inte hade några tider kvar. Det gick snabbt och lätt, jag fick Airomir och Pulmicort. Jag gillade inte när systern tvingade mig att andas in de där konstiga sakerna. 60 andetag fick jag ta i en konstig mackapär. Blä! På ett par minuter så blev andningen bättre och det kändes skönt i halsen igen. Doktorn kom tillbaka och lyssnade på mig igen med den konstiga saken som bara är kall. Han sa att det lätt mycket bättre, han sa att det lätt som krup men även astma och att man inte kan avgöra det riktigt än för jag är för liten så vi får avakta och se vad som händer med min andning och förkylning framöver.

Nu är jag hemma och mår bättre...

Host host Zachris




Spännande saker hos doktorn.




Alvina var duktig som stöttade mig och då fick hon en glass av den snälla systern.

2 kommentarer: