torsdag 29 april 2010

Åka tåg!!


I dag började vi med att åka ner till stationen. Där träffade vi Minea och Chanette, vi skulle åka tåg till Helsingborg. Det var spännande att åka tåg tyckte våra töser och Zachris. Vi började med att titta på båtarna. Sen gick vi en sväng på kullagatan och tittade lite i affärer. På POP blev Alvina kissnödig och damen i affären tyckte jag skulle gå till Åhlens en bra bit bort för hon var själv i affären så hon kunde inte låna ut toa där, jag tog Alvina under armen och fick kissa ute på gatan vi hade aldrig hunnit till Åhlens. Trodde hon att jag skulle sno hela affären eller hon tyckte det var bättre med kiss utanför..

När vi gjort detta gick vi vidare så jag kunde köpa choklade på Peter Beijers, så gott men kostar en del.... Efter det blev det besök på en Kina resturang , där vi åt buffé, de var så snälla att vi bara betalad 20 :- per barn. Kanon gott var det med.

Efter detta skulle barnen sova så vi gick en liten runda så de kunde somna, alla tre somnade. Vi passade på att titta i lite olika affärer. Såklart då shoppade vi med...

Vi avslutade med glass och kaffe på Mc. Sen blev det tåg hem igen och barnen var så nöjda. På Mc brände jag mig på tungan av kaffet.. Den snälla killen som jobbar där kom med isvatten till mig.. Snällt..

Mitt minus går i dag till POP
Mina +++++++++ går till kinaresturangen och Mc.

Även våra duktiga Töser som inte misslyckades med kissandet i dag fast man inte fick låna toaletter överallt. +++++

Stort + till Zachris som hänger med och är nöjd och go...

Tack för en mysig dag..



På väg till hbg



Gott..



Gott...



Zachris fick barnmat..



Glass är gott...



På väg hem till Åstorp



Zachris ligger nöjd i vagnen på väg hem..

4 kommentarer:

  1. Bu för POP! ´Duktig tös Alvina
    Ses i morgon

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt ni har haft det:) Visst är det kul att åka tåg! Men jag håller med Carola, bu för "polarn"
    Kram på er/Olle

    SvaraRadera
  3. POP har nog det som policy... Samma hände mig här i stan. Riktigt USELT tycker jag!!! Annars ser det ut som ni haft en härlig dag. Kram!!

    SvaraRadera