fredag 2 april 2010

Glad Påsk!

Idag så var jag uppe tidigt med Pappa. Jag visade Pappa hur man bakar scones. Det är enkelt. Sedan så kokade jag ägg och fixade frukost till hela familjen. Det är roligt med Påsk för då får man måla på äggen. Jag kan måla fint. Sedan är de ju så goda att äta när de är målade tycker jag. På förmiddagen kom farbror Daniel och Elina på besök. De hade träffat Påskharen och sagt till honom att det bodde en snäll flicka uppe på Björnås. Det var jag, tihi. Påskharen hade gömt ett påskägg i vår trädgård så vi gick på jakt. Han hade gömt det lurigt men jag var listigare och hittade det. Det var godis i ägget. Mums!
På eftermiddagen så kom Patrik och Maria på besök. Av dem fick vi en stor Påskpresent som jag och Mamma öppnade. Det var ett stort konstigt rött ägg! Mamma sa att det var ett kylskåp men jag såg att det var ett ägg så jag tror att Mamma lurades. Pappa grillade korv sedan gick vi en lång runda i skogen. Det var mysigt i det fina vädret. Jag hittade kottar och torkade björnbär som inte var goda. När vi kom hem så skulle Pappa grilla igen. Kanske hade han fått solsting i det fina vädret. Grilla grilla grilla. Men det gör inget för det var gott med fläskfilé och potatisgratäng. Påskmusten var lite stark. Mamma och Pappa lekte med våra gäster och jag och Zachris hjälpte till och busade. Jag killade Patrik. Det var roligt. Jag kan vara lite busig ibland.

Kramizar Alvina!


Baka baka kaka...



Fint blev det!

Äggmålning är roligt.



Zachris och Patrik busar.



Det konstiga röda ägget!



Som inte hade varken vita eller gula...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar