tisdag 13 april 2010

Doktorn igen

I dag började jag ana oro igen om att något skulle hända. Mamma och Pappa åkte i väg med mig och Alvina. När vi stannade hos Minea och Chanette och lämnade Alvina fattade jag att något var på gång som inte storasyster skulle med på. Detta har bara hänt när jag ska till doktorn, de tror att jag inte fattar. Mycket riktigt in till den stora byggnaden i helsingborg. In i en konstig stor hall som heter hisshall och upp två våningar och ja just det där ligger barnakuten. Vi anmälde oss och sen dröjde det inte länge innan en sköterska skulle sätta ett konstigt stort plåster på min mage. Då fattade jag att nu var det dax för ett nålstick igen. Vi väntade i ca 1 h och sen så var Mamma framme med bröstet för att jag skulle äta så det fanns kiss i blåsan. Tur jag gillar mat.

Sen.... Var det dax, in i ett rum som jag kände igen och så kom doktorn och en sköterska. De tog fram en nål och så höll de mina ben och så stack det till, det gjorde lite ont men inte så farligt jag börjar bli van. Kisset kom ut, och på stickan som de tog direkt fanns ingen bakterie, det var ju skönt. På fredag skall doktorn ringa till Mamma och Pappa om provsvar. Hoppas jag inte behöver stickas fler gånger.

Kram Zachris


Skönt med sol i allafall...

1 kommentar:

  1. Stackars lille Zachris, hoppas att allt blir bra och att läkaren kommer med glada nyheter nästa gång. Ge Zachris många kramar från Farfar!

    SvaraRadera