söndag 8 februari 2009

Fredag & Lördag

Fredag!
Fredagen tillbringade vi på Väla med Minea och Chanette. Jag köpte skor till Alina som hon ska ha på Bonaire och en strandklänning och ett par söta shorts. Vi var en sväng på IKEA men som vanligt har de inte det man ska ha… Vi han också med en fika på Robers coffe, det var gott.. När vi kom hem fixade jag lite. Sen var det dags för att göra middag och det blev Tortilla rullar med sallad……. Oliver blev hämtad av sin Pappa och vi var hemma och tog det lugnt busade med Alvina på hennes rum men när kl var ca 19.00 då var hon så trött så då blev det välling och god natt… Vi tittade lite på let´s dance, men efter en stund satte vi på en film den var bra.. Men när mindre än halva gott så var jag så trött så då fick vi lägga oss……..

Det var denna fredag!!!

Lördag!
Jag fick sovmorgon till ca 10.00 skönt.. Vi åt frukost och sen körde vi en sväng till Familia.. Vi gick där och tittade köpte en fleece jacka till Alvina. Sen passade vi på att fika. Vi köpte en blomma som Ingela och Bjarne skulle få på kvällen. Vi var hos dem och åt middag och tittade på melodifestivalen, iallafall jag och Ingela för Bjarne och Bonny satt mest och snackade de är inte så intresserade som vi. Vi åt smördegsbakade kycklingfiléer, med kroketter och goda såser till. Till efterrätt blev chokladpudding med grädde mm.

När kl var ca 23.30 då var Alvina fortfarande vaken och ville hem då hade hon haft sin jacka på sig i ca en halv timme och försökt att få oss att fatta att hon vill hem, hon kom även med mina skor och tycket att jag skulle ta på dem. Så till sist fick vi ge oss och åka hem med vår lilla prinsessa hon somnade i bilen och sen sov hon till 06.00 i morse.. Hon fick välling och sen somnade hon till 09.00 …..


Över & Ut
Ditte


Lite Bilder

Oliver på Vallåsen med sin skola
första gången han åkte skidor
han tyckte det var jättekul...

Alvina hittade Olivers Halloween mask
Hon tycket det var kul att springa med den


Alvina träffar Hobbe som är Patrik
Marias Kanin, Hobbe bor nu hos Marias
föräldrar i Råå. När de kommer hem
ska Hobbe bo med dem igen. En väldigt go
kanin som äter det mesta här får han
pepparkaka av Alvina..


Alvina älskar djur och i går när vi var hos Ingela och
Bjarne så fick hon träffa Nogger, mysigt tycker hon..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar