onsdag 1 april 2009

Tisdag & Onsdag!

Vi börjar med tisdag, då var jag och Mamma nere på öpnna Hagapunkten så jag kunde leka lite. Mamma var lite lat i dag och tog bilen ner, hon sa det var för att hon skulle handla mjölk på oj när vi åkte hem och det blir så tungt upp för Odenbacken. När vi kom hem sov jag, och Mamma gjorde kycklinggryta till mig med ris som jag fick när jag vaknade mums... Där blev även så hon kunde frysa in. Jag och Gandalf hjälpte Mamma och bädda rent i deras sängar, Mamma säger att det är för Pappa fiser så mycket. Sen var det dax att göra middag till familjen, Mamma gjorde korv stroganoff och jag fick sitta och rita. Efter kvällsmaten gick vi ut och tittade på granens föl som de har fått, jag älskar hästar och kan stå där länge och titta. Sen var det dax att sova jag somande först och vaknade igen så jag fick ligga och mysa med Mamma i soffan, hon är rätt lättlurad.
Onsdag
Då skulle Mamma till Väla, där är vi ofta denna gången sa hon att det var för att hon behöver nya skor. Hon köpte ett par och sen var hon nöjd. Vi hade sällskap med Chanette och Minea, och Carro och Theodor. Vi åt middag där jag fick mat som Mamma hade med hemifrån, men hon slog på stort och köpte ris med kycklingspett och jordnöttsås. Till efterätt blev det en mjukglass på MC. När vi körde hem hämtade vi storebror så han inte behövde cykla hem. Jag somande och sov till kl 15.00, Mamma sov på soffan och Oliver tittade på film. När jag vaknade fick jag ligga hos Mamma på soffan och vi somande en stund till.
Pappa och Oliver är på hockey i kväll och tittar på Jonstorp-Mörrum, vinner Mörrum går de upp i allsvenskan och då blir det fest i Mörrum säger Farfar. Vi har även varit ute på en kvällspromenad med Janet och deras hund Espri. När vi kom hem fick jag titta på hästen igen. I dag var där inget föl men jag ska hålla koll när det kommer igen.



Gandalf hjälper till att bädda rent...


Jag ritar...

Gandalf följer också med på när vi är ute och
tittar på hästar..

Jag vänar på hästarna...
Nu kom de.....

Jag passade på att hjälpa Pappa lite med dörrarna
till förrådet så de kan bli klara någon gång..

Oliver fick stanna inne och läsa läxa för han hade
Engelska prov i dag...

Godnatt
Kramen
@lvina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar