tisdag 12 maj 2009

Fingerfärg på Öppna förskolan!!

I dag har jag och Mamma varit på öppna förskolan. Vi vaknade kl 08.00 så Mamma tycket det blev stressigt att gå ner till öppna, det tar ca 40 min. Så vi tog bilen och körde hem till Minea och Chanette och ställde den där och gick tillsammans med dem. När vi kom till förskolan var lekte vi lite och sen var det dax för tema som de har varje tisdag, idag blev det fingerfärg.. Jag var väldigt skeptiskt till detta jag är ju precis som Pappa och tycker inte alls om att bli kladdig. Men jag fick ju ändå försöka. Mamma började att ta av mig alla kläder, vad trodde hon att jag skulle kladda ner hela mig eller?? Vi fick sitta vid bordet och vänta och så kom Inger som jobbar på öppna och lade en klick med något konstigt grönt framför mig, och trodde hon att jag skulle lägga mina händer i det, inte en chans.... Jag fick peta lite med fingret och så passade jag på att smaka det och det var rätt så gott. När Mamma förstod att jag inte skulle leka med det så hämtade hon en pensel och då gick det bättre och jag kunde smaka ännu mer. Mamma var inte klok hon kladda ner sina händer jätte mycket hon, hon trodde nog det var handkräm. När vi var färdiga så var det dax för fika i dag fick vi varma scones som Marianne hade bakat super gott..

När vi lekt färdigt så var det tid att gå hem, jag och Minea skulle sova i våra vagnar. Våra Mammor passade på att köpa varsin glass men då sov jag. Men jag har hört att Minea var vaken så hon fick smaka, men jag tar igen det en annan gång. Jag passade på att sova i 2 h 45 min i dag, så Mamma och Chanette kunde sitta i solen och ta det lugnt. Minea somande när vi kom hem till dem när hon fick lägga sig i sin sin andra vagn, hon trivs bäst i den.
När vi kom hem på eftermiddagen så var det dax för Mamma att börja på middag.. När vi ätit var vi ute i trädgården Pappa klippte gräset och jag busar med Farbror Danne som kommit i kväll och hälsat på, och Oliver på träddäcket.


Kramen


@lvina


Alvina smakar... Gott

Undra vem som har roligast??

1 kommentar:

  1. Har Ditte med en bror som heter Danne =)
    Trodde det var Bonnys bror alltså farbror....hihi

    SvaraRadera