söndag 10 maj 2009

Helgen!

I fredags började vi med att packa och vänta på att Bonny skulle komma hem från jobbet. När han kom packade vi in i bilen, körde vi ner och hämtade Oliver på skolan och åkte till Farfar i Mörrum. Han skulle ha kalas för han fyllde 65 år i torsdags. Vi kom i väg vid ca 13.30. När vi kom fram så fixade vi lite, och sen i väg och handla till kalaset. Farfar hade beställt smörgåstårta men vi behövde lite annat också. Jag och Alvina hade bakat kladdekaka som vi tog med. På kvällen tittade vi på hockey. Alvina började bli förkyld och näsan var som en kran, inget kul... Natten blev så där men jag hade tur för Bonny tog hand om vår dotter. Lördag vaknade Alvina kl 06.00 hon gick in till Farfar och storebror så jag fick sova men hon kom in och kollade mellan varven om jag var kvar. När kl var ca 10.00 var frukosten framme och jag gick upp. Vi åt, och sedan gjorde vi oss klara för en tur in till Karlshamn vi tittade i lite affärer. Vi handlade 4 st t-shirts till Oliver och en jacka, kjol och thigts till Alvina. När vi kom hem hade jag ont i huvudet så jag fick order av Bonny att lägga mig innan gästerna skulle komma. Kl 16.00 kom gästerna och vi åt och hade trevligt och snackade och fick se det nya lilla tillskottet i släkten, Lajans och Jockes son, Ebbas lillebror Svante, så söt...

Söndagen var vi uppe i tid, vi skulle köra hem kl 08.00 eftersom vi skulle på Erikas konfirmation När vi kom hem så byte vi kläder och sen i väg till kyrkan. Efter var vi hemma hos Falkmans åt smörgåstårta och god prinssestårta. Grabbarna kollade så att poolen fungerade än...

När vi kom hem var det ishockey på tv, Bonny och Oliver tittade och jag fixade lite. Sverige tog VM Brons! Bonny och Oliver var helnöjda. Nu sover vår förkylda lilla dotter och vår son är i väg och spelar fotboll med björnåsgänget.

Över & Ut


Ditte


Alvina hjälper Mamma att baka..


Födelsedagsgrisen.... Farfar..


Nya tillskottet Svante...


Ebba och Alvina myser..


Alvina äter kakan som vi bakade...


Erika och prästen Pierre Sönnerstam




Oliver tar sitt första dopp i Sverige, i Falkmans Pool
det var kallt 15 grader... Brrrr


Emil och Oliver...


Dennis tyckte också att det var kallt..


Alvina och Pappa kollar in grabbarna...

2 kommentarer:

  1. Ni har hunnit med mycket i helgen!
    Det var kul att se killarnas dopp =)
    Erika tackar en en gång för presenten!

    SvaraRadera
  2. Härlig helg att läsa om! Hoppas att Alvinas förkylning ger med sig!

    SvaraRadera