måndag 28 september 2009

Knytte är underbart roligt!

I dag var det tid för Knytte igen, Mamma var med så ingen bebis än. Farfar var också med, han är ju här nu och väntar på att få ta hand om mig och storebror när bebisen kommit. Vädret i dag var inte så bra det regnade när vi gick upp i morse. Men som Mamma säger det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder. Vi har bara bra kläder, så på med regnkläder stövlar, mössa, vantar och halsduk. När vi kom till kvidinge så träffade vi Ingela som leder Knytte och hon berättade att hon vågade inte vara inne i skogen pga av att det blåste så mycket och då kan det ramla ner stora grenar. Så i dag blev det att gå till scoutstugan i ställert och det gick jättebra. På väg dit fick vi uppdrag att samla löv. När vi kom fram med alla löv så delades vi in i grupper och fick lägga upp alla löven och Ingela kom och lyssnade så vi kunde vad alla träden hette, vi fick lite hjälp av våra föräldrar. Vi fikade och sen avslutade vi med sång och så träffade vi skogsmusen Ingela. Innan vi gick hem fick alla varsin reflex, jättefin...

Kramisen

@lvina

Alvina har samlat löv på vägen till scoutstugan

Alla löv i vår grupp.. EK, Lönn, Ask, mm

Jag och Minea fikar ... Mums

2 kommentarer:

  1. Mums, vad det ser gott ut...och vilka fina löv. Jag har massor med löv du kan plocka i min trädgård ;-) //Tanja

    SvaraRadera
  2. Nu väntar vi med spänning på ditt syskon Alvina! Säg till mamma hon sättér fart nu så det blir i morgon som jag sade. Tror jag vinner över din pappa i alla fall =)

    SvaraRadera