måndag 14 september 2009

Knytte!!

I dag skulle jag på Knytte för första gången, missade ju förra eftersom jag var sjuk. Jag vaknade kl07.00 och Mamma berättade redan då att vi skulle på Knytte. Sen tjatade jag ända tills vi skulle köra. Jag fick hjälpa Mamma och Packa min fina Pippi väska som Chanette köpt på Ullred till mig. Vi lade i en burk med en smörgår och ett äpple. Vi lånade storebrors sittdyna som han brukar ha på strövarna. När i kom fram började vi med ett gympa pass, det var en massa barn och vuxna och alla gjorde likadant. Efter det gick vi vidare in i skogen och kramde vårt träd. Sen vidare längre in i skogen och helt plötsligt stannade vi och vi fick sätta oss i en ring runt Ingela på våra sittdynor. Ingela berättade en saga om hur Vilse kom vilse i skogen och vad man skulle göra. Man ska stanna vi ett träd och inte springa runt och så ska man bygga en koja, och vissla i sin visselpippa. När vi lyssnat färdigt gick vi in ännu längre i skogen och där fick vi äntligen sätta oss och ta fram vår fika vi hade med oss, gott... Efter en stund när alla fikat så var det dax för sång jättekul... Sen skulle vi bygga Vilsekoja.. Sen fick vi gå en liten tipspromenad och när vi gått färdigt den så satt Ingela vår ledare på en stol och delade ut Hitta Vilse bok som man kunde måla i... när vi åkte hem somande jag i bilen 11.30 och sen sov jag tills 13.30... Man blir trött i skogen..Men jag längtar tills nästa måndag när vi ska dit igen...
Kramisen
@lvina


Nu är jag klar!!!

Kramar trädet...

Lyssnar på Sagan om Vilse med Minea

Fika..

Sångstund..

Bygger Hitta Vilse Koja..

Nu har vi gått tipspromenad..

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är Alvina om jag ska gå vilse vill jag gå vilse med dig!

    SvaraRadera
  2. Så roligt och mysigt ni har haft det i skogen
    :-) //Kram Tanja

    SvaraRadera