lördag 5 september 2009

Maginfluensa

Jaha. Nu har jag provat på att få maginfluensa. Jag värmde upp med
att kräka igår kväll. Mamma var inte hemma för hon var på
pysselkväll. Pappa fick in mig i dushen snabbt. Sedan fick jag ligga i
mammas och pappas säng. Medans pappa städade så gav jag deras säng
en runda med. Det var bara att hoppa in i duschen igen. Vips så var
man inne på sin tredje pyjamas. Nu förberedde pappa med handukar och
extralakan. Sedan fick jag sova igen. Mamma kom hem och tröstade mig.
Jag fick ligga och mysa med mamma och pappa inatt. De fick inte sova
så mycket för jag stökade lite inatt. Det är inte så lätt att
sova när man har ont i magen. Nu är jag lite piggare.
Det finns en fördel med maginfluensa. Man får äta glass! Jag som
älskar glass!

Kramisar från en trött Alvina.

3 kommentarer:

  1. Ahhh.. lilla gumman, det var inte roligt att höra. vilken tur att du har mamma och pappa som pysslar om dej. Glass e´ extra gott när man är lite krasslig. kramis Tanja

    SvaraRadera
  2. Ingen hit kan jag tänka mig! /Noah

    SvaraRadera
  3. Lilla gumman stackars dig! Det är inte kul med maginfluensa. Får mamma det nu så bajsar hon väl så mycket att ditt lilla syskon vill ut.
    Det får vi inte hoppas
    Krya på dig & passa på att nyttja läget så länge du kan med glass & gärna godisskåpet med =)

    SvaraRadera