lördag 17 januari 2009

Alvina Bakar med Pappa



Idag så var Pappa och jag uppe tidigt. Jag tyckte att det skulle vara gott med lite nybakade Scones så jag fick visa Pappa hur man gjorde. Det var enkelt men Pappa litade inte på mig utan ville ha fram kokboken för att vara säker. Jag smakade av degen för att säker på att Pappa hade blandat rätt. Det smakade bra så han fick godkänt. Sedan skulle Sconesen in i ungen en liten stund. Alldeles för länge tyckte jag. Vi passade på att väcka Mamma och Storebror som låg och sov. Mamma undrade varför jag var vit i ansiktet. Hi hi... Sedan var det dax att ta ut Sconesen ur ungnen de smakade himmelskt, speciellt med smör på. Smöret smälte så fint och blev lite kladdigt och mysigt på fingrarna. Det är roligt att pela i smällt smör. Nu har jag ätit fördigt och Pappa ska tvätta bort allt smör och mjöl från mina händer och ansikte. Jag hade visst lite i håret med. Jag undrar hur det kunde hamna där, jag som äter så försiktigt.

Kramar @lvina

1 kommentar: