torsdag 15 januari 2009

Öppna Förskolan mm



Idag har jag och Mamma varit på öppna förskolan i Kvidinge, vi har dansat och sjungt och lekt med de andra barnen. Det är jätte kul, längtar redan till nästa torsdag och då ska nog radio Kristianstad spela in när vi sjunger, så då gäller det att sjunga fint. Efter öppna fick jag följa med Mamma till Ryggakuten i Helsingborg, och på parkeringen kom Pappa. Pappa följde med upp och underhöll mig medan Mamma fixade ryggen. Där var så roliga leksaker en käpphäst som jag har hemma som jag älskar att leka med så det var ganska okej på ryggakuten. Mamma gnäller att hon har ont i sin rygg, men jag tror att det är för att hon börjar bli gammal och måste ta det lite lugnt med all träning men hon är så envis så det är inte lönt att säga till, hon lyssnar inte. David på ryggakuten sa till henne att det beror nog lite på att hon bär mig så mycket också men det tror jag inte på, jag går ju faktiskt nu…Efter det skulle Mamma tvunget släppa mig med och storhandla jag tycker det är ganska kul. Men Mamma kan verkligen handla ibland undrar jag vad hon skall med allt till. När vi var klara så åkte vi hem och jag somnade i bilen jag var helt slut efter allt åkande fram och tillbaka. Mamma Lade mig i vagnen ute hon säger att man håller sig frisk om man sover ute, tur jag slipper på natten.

Min storebror ha varit i skolan i dag han sa att det var kul, efter skolan cyklade han till klubben för att hämta 2 cd skivor och en tidning som han hade beställt för ganska längesedan, han är väldigt glömsk. När storebror kom hem skulle vi äta det var så gott!! Mamma hade gjort kassler med svampsås och potatis.. GOTT …. Efter maten skulle Mamma & Pappa städa jag tycker att de gör det ofta men Mamma säger att det blir smutsigt så snabbt, jag förstår inte alls vad hon menar. Efter att storebror hade gjort sin matte läxa så duschade vi, det är så kul Storebror är så busig..

Kramen
@lvina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar