tisdag 20 januari 2009

Storebror fortfarande sjuk!!




I dag tänkte jag att jag skulle få upp alla från sängarna tidigt så de inte sover bort morgonen. Jag fick dricka min välling i Mammas och Pappas säng som vanligt, det är mysigt men jag orkade bara halva. Så jag satt ett tag och tittade på Mamma som låg och sov tror jag. Jag fundera ett tag hur jag skulle få henne att vakna, och så kom jag på det ….. Jag tömde resten av vällingen i sängen hahhaha då blev det fart på Mamma och hon har ju inte det bästa morgon humöret, Mamma kallade på Pappa men han borstade tänderna och hörde inte så Oliver kom i stället så jag lyckades väcka alla… Pappa kom efter och fick hjälpa till han tog mig och satte mig i duschen med pyjamasen på, konstigt men det var nog för den också var full med välling. Jag fick även duscha med Pappa, det kändes som jag hade lyckats med mitt uppdrag denna morgon… Vi får väl se när nästa kommer…

Under dagen fick jag bara vara hemma igen eftersom storebror var sjuk, men det gör inget för vi har rätt kul tillsammans. Jag sov en stund på förmiddagen och det ar skönt. När jag vaknade hade Mamma börjat baka kanelbullar, det luktade så gott i hela huset. Efter en stund fick vi besök av Adam, Olivers kompis som också var sjuk och behövde vara hos oss en stund för hans Pappa var tvungen att åka till jobbet. Mamma sa att det inte gjorde något för de hade samma sjuka, feber och hosta. Men jag fick inte lov att pussa och krama dem sa hon för hon vill ju inte att jag ska bli smittad. Men vi hade kul i alla fall Adam och Storebror lekte med mig och så fikade vi…. Kanelbullen var jätte god!!!
Kramen
@lvina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar