måndag 26 januari 2009

Alvina på Sjukhus


Nu har jag varit på akuten på Ängelholmssjukhus. Det var spännande. Först fick man trycka på en knapp så kom det ut en liten lapp. Sedan fick man vänta i en soffa. Först var jag lite försiktig men efter en stund så gick jag på egna äventyr. Där fanns andra barn som jag pratade med. Jag pratade med några vuxna med. Jag fick många nya kompisar. Efter en stund så kom en sköterska och hämtade oss. Vi kom in i ett undersökningsrum, sa pappa att det hette. Det fanna massor med roliga slangar och mackapärer. Att sitta i sängen och vänta på Doktorn var inte roligt, jag gick på nya upptäcktsresor istället. När Doktorn kom så hade han en rolig ficklampa som han lös in i örat på mig. Han var nog lite knasig för inte trodde han väl att han skulle kunna lysa genom öronen på mig. Tsss. Vilken rolig Doktor. Sedan så lyssnade han mig på bröstet och sedan på ryggen. Han sa att allt var bra. Pappa som med hostar ska jag lyssna på när vi kommer hem för att se att allt står rätt till där med. Kanske ska jag prova med ficklampa också. Sedan skulle jag ta sänkan. Det är ett stick i fingret. Det är lätt som en plätt och gör inte alls ont. Det som är läskigt är det där hemska plåstret som man ska på fingret efteråt. Jag blev jätteledsen och försökte ta bort plåstret men mamma sa att det måste sitta kvar och då blev jag ännu mer ledsen. Nu började mamma busa och hoppa med kaninen så jag kunde inte låta bli att skratta. Vad mamma inte visste var att jag tyckte att hon såg jätterolig ut och skrattade allt vad jag kunde så att hon skulle fortsätta tills doktorn kom tillbaka. Han kunde med behöva sig ett gott skratt! Hi hi... När doktorn kom tillbaka så hade mamma slutat. Typiskt... Doktorn sa att det var en vanlig virusinfektion och att jag bara skulle hem och vila. Det är jag bra på så det kommer att gå bra. Jag har inte varit så sugen på mat de senaste dagarna så mamma skulle prova något nytt. På vägen hem så stannade vi på OJ och mamma köpte en Jacky chokladpudding till mig för att jag hade varit så duktig. Jag vet inte vad det är för något men mamma lovade att den skulle vara god. Den smakade sådär. Kanske den är godare när man är frisk. Det fick bli lite mackaroner istället. Det är alltid gott! Det bästa med mackaroner är att man kan äta dem med händerna och det är jag jätteduktig på.
Kramizar @lvina

3 kommentarer:

  1. Hej kompisen!
    Vad tråkigt att du är lite hängig.. det är jag med. Men det finns ett par bra saker med att vara sjuk. Mamma läser massor av böcker för mig, vi myser extra mycket och ikväll fick jag en glass! Det var skönt för halsen. Jag tror nog att jag hade gillat den där chokladpuddingen åxå;)
    Du var iaf väldigt duktig på att dansa! Jag gungar mest bara på stället, så du får lära mig hur man tar såna där danasteg.
    Krya på dig! Kram Olle

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vad bra att man kan komentera nu!
    Lilla gumman du är ju så söt även på en sjukhusbrits, tänk den som ändå vore det.....
    Krya på dig, jag är hemma med Dennis som inte heller är bra så vi har lite mys.
    Kramar Carola

    SvaraRadera
  3. Heeye alvina fyy vad tråkigt att va på sjukhuset men men det var väll rätt roligt att leka med alla saker omm du nu fick det hehe Kramar dennis

    SvaraRadera