tisdag 6 januari 2009

Trettondagsafton




I går städade vi ut julen och passade på att städa hela huset. Det är alltid trögt att komma i gång men så skönt efter, och när man är två så blir det alltid lättare och går mycket snabbare. Bonny tog ut granen och packade ner alla tomtar jag städade toaletter och dammade. Sen dammsugade Bonny och jag tvättade golven. Efter det fick Bonny och Alvina åkta en runda till Oj. Vad mer kan jag säga än att Tillsammans är man starkast och bäst…. Älskar min MAN och det bästa av allt att han älskar mig lika mycket tillbaka:)

Vi skulle egentligen ha varit hos Fam Persson på middag, men tyvärr blev Herr Persson sjuk och låg med feber, krya på dig Tommy… Bli frisk snabbt så vi snart kan komma…. Men vi blev inte ensamma för det under dagen pratade vi med Chanette och de skulle heller inte göra något så vi bestämde att de skulle komma hit. Det var ju faktiskt en hel vecka sedan vi träffades, så vi kände att Minea och Alvina behövde leka… Jag och Chanette hade också lite abstinens, vi brukar ju träffas ett par dagar i veckan med våra barn. Visst är det härligt att vara Mammaledig:) Kvällen blev mycket trevlig barnen lekte och vi pratade en massa… Jimmie bestämde sig att han skulle hem och bygga om huset, Chanette blev mest trött på hans projekt… Vi får se vem som vinner….

Oliver träffade Sofie i går de var först hemma hos oss, sen tröttade de på att ha föräldrar omkring sig så det gick hem till Sofie. Bonny hämtade honom när han och Alvina hade varit på Oj och handlat till kvällen.

Kvällens mat blev:

Fläskfile i Chutney sås

Grönskaks dippa med grönsaker, Chips och läsk … Eftersom Jag, Chanette och Oliver inte dricker läsk och inte äter chips fick vi hålla oss till grönsakerna och vatten men det var precis lika gott…














Över & Ut

Ditte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar